Майстер клас для вчителів-логопедів загальноосвітніх шкіл Херсона

Майстер клас для логопедів або обмін премудростями

Майстер - клас — це зустріч однодумців,

готових дізнатися нове та поділитися своїми наробками.

 

24.02.2016 року на базі логопедичного пункту при ЗНЗ № 41 вчителем – логопедом логопедичного пункту при ЗНЗ№ 52 Ємець Н.В. було проведено майстер –клас.  Проведений логопедичний майстер - клас був призначений для вчителів-логопедів загальноосвітніх та спеціалізованих шкіл м. Херсона.

Тема «Закріплення понять “слово”, “речення”. Диференціація голосних та приголосних звуків. Диференціація звуків [с] – [ш] в ізольованій вимові, складах та словах. Формування навичок читання» . Вчитель-логопед показав зразок логопедичного заняття, проведеного  з логопедичною групою дітей з НВЗНМ 1 класу.  (конспект заняття див. в методичній скарбничці).

Після ознайомлення з конспектом логопедичного заняття вчителями – логопедами  пройшло обговорення правильності назви теми заняття, постановки мети та проаналізовано  в цілому заняття.

Зміст логопедичного заняття повністю відповідав поставленій меті. Послідовно витримані всі етапи роботи (від організаційного моменту до підсумків заняття). Проведена робота над звуками та буквами, складами, словами, реченнями. Вивчення нового матеріалу базувалось на основі попередньо отриманих знань та відповідало віковим особливостям та рівню знань групи дітей 1 класу. Всі завдання пов’язані єдиною лексичною темою ,,Одяг’’.

В ході заняття проведена робота над: диференціацією звуків [с] і [ш]; диференціацією голосних та приголосних звуків (Уточнення артикуляції звуків [с] - [ш]. Складання звукових схем слів-відгадок загадок.  Дидактична гра ,,Склади шарфи’’); розвитком фонематичного слуху та фонематичної уяви (Гра  ,,Вгадай звук’’. Дидактична гра ,,Підбери ґудзики’’);  розвитком навичок звуко-буквеного та складового аналізу і синтезу слів (Складання звукових схем слів-відгадок загадок.  Дидактична гра ,,Склади шарфи’’.  Дидактична гра ,,Підбери ґудзики’’.  Дидактична гра ,,Кошики для речей’’);  удосконаленням навичок читання (Вправа ,,Коментоване читання  складів’’.  Вправа ,,Читання закодованих слів’’ ); визначенням місця звука у слові (Дидактична гра ,,Склади речі у шафу’’);  закріпленням понять: ,,слово’’, ,,речення’’ (Вправа ,,Закінчи речення’’. Вправа ,,Склади речення’’); утворенням іменників із зменшувально-пестливими суфіксами (Вправа ,,Назви лагідно’’);  узгодженням кількісних числівників з іменниками ( Вправа ,,Склади речення’’); закріпленням непрямих відмінків іменників (Вправа ,,Склади речення’’); розвитком орфографічної пильності, просторових орієнтацій,  графомоторних навичок (Зв'язок з буквою. Робота в зошитах.).     

Заняття було насичене словесними, наочними, практичними методами, які дозволили засвоїти знання та удосконалити навички з цієї теми. 

З метою оптимізації пізнавальної діяльності учнів,  Наталія Василівна продемонструвала нетрадиційні методи навчання

- мнемоністичні засоби: схеми артикуляції звуків [с],  [ш];

- вправа ,,Проведи по доріжці’’;

- вправа ,,Читання закодованих слів’’;

- вправа ,,Склади речення за допомогою мнемосхем’’. 

Ця технологія, з опорою на образ,  забезпечила ефективне запам’ятовування, збереження та відтворення вивченого матеріалу.

                                                                                                             

Додати новий коментар

Plain text

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.