Звіт про корекційно – відновлювальну та організаційно – логопедичну роботу логопедичних пунктів при управлінні освіти Херсонської міської ради за 2016 – 2017 н. р.

Корекційно- відновлювальні заняття на шкільних логопунктах упродовж 2016 - 2017 навчального року відвідувало 1157 дітей (на 101 більше ніж у минулому навчальному році ). У вересні 2016- року були зараховані на заняття до шкільних логопедичних пунктів 914 дітей (64,2% - це учні 1-х класів та 35,8% учнів 2-4 класів), додатково у січні було зараховано  ще 243 дитини на місце тих дітей у яких були виправлені мовленнєві вади. Діти, які зараховані для занять на логопедичні пункти, мали наступні мовленнєві дефекти: фонематичний недорозвиток мовлення – 20,3 % від загальної кількості зарахованих, фонетико фонематичний недорозвиток мовлення – 27,6 %, загальний недорозвиток мовлення – 52,1 %  (603 дитини з важкою патологією ЗНМ ІІ-ІІІ рівня мовленнєвого розвитку, які носять органічні ураження: ринолалія, розлади дизартричного характеру). Найбільш поширеним мовленнєвим порушенням є нерізке вираження загального недорозвитку мовлення (НВЗНМ). Збільшилася кількість дітей (на 91 дитину) зарахованих до логопедичних пунктів з важкими мовленнєвими патологіями. Отримали одноразову консультацію 900 учнів (проти 312 дітей минулого року), багаторазову – 1435 учнів (проти 740) завдяки яким  покращено звуковимову 48 дітям.

У звітному навчальному році на логопедичних пунктах випущено з покращенням мови  867 дітей. 219 дітей (на 118 дітей більше ніж у минулому році) залишено для продовження корекційної роботи у зв’язку з великою кількість дітей перших класів з важкими мовленнєвими вадами. Кількість дітей, які потребують спеціальної допомоги, не тільки збільшується, але є і трансформація порушень в сторону ускладнення дефекту з наявністю супутніх проблем різної етиології. Цим пояснюється збільшення відсотку дітей, залишених для подальшого корекційного впливу та об’єктивного зниження якісного показника (становить 77,24% від загальної кількості дітей охоплених навчанням на логопедичних пунктах ) корекційної роботи шкільних логопедів.

Відкриття логопедичних пунктів при ДНЗ № 18 та № 79 дало змогу 119 дошкільникам отримати логопедичну допомогу. До логопункту на базі ДНЗ № 79 було зараховано: 54 дитини, з них виправлене мовлення у 23 дітей (42,6%), покращено мовлення у 14 дітей . Без змін: 1 дитина. Вибуло 3 дитини. Під контроль шкільних логопедів для подальшого корекційного індивідуального маршруту кожної дитини направлено 13 вихованців. На логопункт при ДНЗ № 18 було зараховано 65 дітей. Виправлене мовлення у  29 дітей (44,6 %), покращене мовлення у 22 дітей та  проведено багаторазові консультації ще для 38 дітей. Без змін вад спостерігалося у 2 дітей. Під контроль шкільних логопедів для подальшого корекційного індивідуального маршруту кожної дитини направлено 14 вихованців. Пілотний проект – логопункт в дитячому садку показав, що :

 – це відкрита та мобільна система роботи з логопатами, які мають не складні мовленнєві вади, що дає змогу більшої  ротації дітей для корекційної роботи

-логопед логопункту обслуговує дітей одразу двох, трьох територіально близько розміщених ДНЗ .

Додати новий коментар

Plain text

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.